• Madurai Traffic, City Buses, Fly overs, Roads, etc.,

  • All About Madurai's Rail, Road & Air Transportation
All About Madurai's Rail, Road & Air Transportation
 #9  by AwardCity
 February 24th, 2010, 9:27 pm
Railway Budget 2010-11 proposes to start special tourist trains

Presenting the Railway Budget for 2010-11 today in New Delhi, Railway Minister Mamata Banerjee proposed to start various special trains in India along with enhancing connectivity through improving the rail network on inter and intra state level. Banerjee said that tourist trains will be launched on 21 routes and ten more Duronto (non-stop) trains will be launched. The new budget proposes to run a special tourist trains called ‘Bharat Tirth’ connecting popular tourist sites in India- from the Himalayas to Kanyakumari, Dwarka to Vindhya Paarbat, Ajmer to Gangasagar and Madurai to Patna. “The running of ‘Bharat Tirth’ will emphasise on our ‘Unity in Diversity’. The ‘Bharat Tirth’ trains are proposed to run on a total of 16 different routes in India,” added Banerjee.

Banerjee also proposed to run special trains like ‘Sanskriti Express’ (to celebrate the 150th birth anniversary of Rabindranath Tagore), Janmabhoomi trains (for army soldiers and people working for country’s security), Kramabhoomi trains (unreserved trains for common people), Matribhoomi trains (21 ladies special trains in Mumbai, Kolkata, Chennai and New Delhi). She also mentioned to start Duronto trains on about 21 routes along with new services on about 50 long distance routes.

Banerjee also said that the maximum commitments of the last budget (announced in July 2009) is fulfilled, out of 120 trains announced, about 17 has been flagged off, while three were stranded due to lack of broad-gauge lines. The budget promised to create 1,000 km route network by FY11 with construction of more underpasses, besides road over bridge, a special passenger corridor and more security for passengers.

Source: http://www.travelbizmonitor.com/railway ... rains-9655

 #10  by maduraipiriyan
 February 24th, 2010, 9:35 pm
Madurai deserves as Main tourist hub of India.

Bharat Tirth trains:
  • Howrah-Chennai-Puducherry-Madurai-Rameswaram-Kanyakumari-Bangalore-Mysore-Chennai-Howrah
    Mumbai-Pune-Tirupati-Kancheepuram-Rameswaram-Madurai-Kanyakumari-Pune-Mumbai
    Bhopal-Tirupati-Kancheepuram-Rameswaram-Madurai-Kanyakumari-Thiruvananthapuram-Kochi-Bhopal
    Madurai-Chennai-Kopargaon-Mantrayalam-Chennai-Madurai
    Madurai-Erode-Pune-Ujjain-Veraval-Nashik-Hyderabad- Chennai-Madurai
    Madurai-Chennai-Jaipur-Delhi-Mathura-Vrindavan- Allahabad-Varanasi-Gaya-Chennai-Madurai
    Madurai-Varanasi-Gaya-Patna Sahib-Allahabad- Haridwar-Chandigarh-Kurukshtra-Amritsar-Delhi-Madurai
    Madurai-Mysore-Goa-Mumbai-Aurangabad-Hyderabad- Madurai

Also we got new trains:
  • Nagercoil-Bangalore via Madurai
    Madurai-Tirupati Express (Bi-weekly)

Re:

 #29  by shivamdu
 February 25th, 2010, 2:23 pm
maduraipiriyan wrote:Madurai deserves as Main tourist hub of India.
Other than two trains (bengalore & thirupathi), nothing useful for Madurai... I disappointed with the budget ! :(

 #30  by shivamdu
 February 25th, 2010, 3:40 pm
300 new buses are waiting at Madurai tempo for the past 3 months...

For whom these buses are bought? and for whom it is still waiting??

Image
 #40  by shivamdu
 February 26th, 2010, 8:23 am
Modernising Periyar Bus Stand at the cost of 2.5 Crores

Source: Daily Thanthi
Image
 #75  by shivamdu
 March 1st, 2010, 8:03 am
மதுரை பெரியார் பஸ் ஸ்டாண்ட் பகுதியில், போக்குவரத்து நெரிசலை குறைக்க, எல்லீஸ்நகர் மேம்பாலம் - பஸ் ஸ்டாண்ட் முதல் பிளாட்பாரத்திற்கு, பாதை அமைக்க போலீசார் பரிந்துரைத்துள்ளனர். மதுரையில், அரசு பஸ் போக்குவரத்துக்கழக 10 டெப்போக்களில் இருந்து, பெரியார் பஸ் ஸ்டாண்டிற்கு, தினமும் 175 தாழ்தள பஸ்கள், விரைவு பஸ்கள் 180, சாதாரண பஸ்கள் 105, ஒரே கட்டண பஸ் 30, எல்.எஸ்.எஸ். பஸ் 105 வந்து செல்கின்றன.

இதனால் இப்பகுதியில் அடிக்கடி போக்குவரத்து நெரிசல் ஏற்பட்டது. இதை தவிர்க்க, எல்லீஸ்நகர் மேம்பாலம் புதிதாக கட்டப்பட்டாலும், நெரிசல் குறைந்தபாடில்லை. இதைதொடர்ந்து, சிறு போக்குவரத்து மாற்றம் செய்யப்பட்டது. எல்லீஸ்நகர் மேம்பாலத்தில் இருந்து வரும் பஸ்கள், ஷாப்பிங் காம்ப்ளக்ஸ் பஸ் ஸ்டாண்டை சுற்றி வராமல், பாலம் இறக்கத்தில், வலது புறம் திரும்பி, பஸ் ஸ்டாண்டிற்குள் நுழைய ஏற்பாடு செய்யப் பட்டது. இதனால் ஓரளவு நெரிசல் கட்டுப்படுத்தப்பட்டது. அதேசமயம், பஸ்கள் வளைவதற்கு ஏதுவாக, நடைமேம்பாலம் அருகிலேயே வாகனங்கள் நிறுத்தப்படுவதால், பஸ் ஸ்டாண்டிலிருந்து பஸ்கள் வெளியேற முடியாமல் தவிக்கின்றன.

இதற்கு முற்றுப்புள்ளி வைக்க, எல்லீஸ்நகர் மேம்பாலத்திலிருந்தே, பஸ் ஸ்டாண்டின் முதல் பிளாட்பாரத்திற்கு செல்லும் வகையில், புதியபாதை அமைக்க நெடுஞ்சாலைத்துறைக்கும், மாவட்ட நிர்வாகத்திற்கும் போலீசார் பரிந்துரைத்துள்ளனர். போக்குவரத்து திட்ட அமலாக்கப் பிரிவு இன்ஸ்பெக்டர் சோமசுந்தரம் கூறியதாவது :புதியபாதை அமைப்பதன் மூலம், மேலவெளிவீதியில் நெரிசல் பெருமளவு கட்டுப்படுத்தப்படும். இந்த வீதியில் இருந்து, எல்லீஸ்நகர் மேம்பாலத்திற்கு செல்லும் வாகனங்கள் மிகக்குறைவு. காரணம், பெரும்பாலான வாகனங்கள், பஸ் ஸ்டாண்டிற்குள் நுழைந்து, கடைசி பிளாட்பாரத்தில் உள்ள பாலம் வழியாக எல்லீஸ்நகர் செல்கின்றன. விரைவில், இத்திட்டத்திற்கு மாவட்ட நிர்வாகம் ஒப்புதல் அளிக்கும் என எதிர்பார்க்கிறோம் என்றார். கூடுதலாக 15 கண்காணிப்பு கேமராக்கள் : மூன்று மாதங்களுக்கு முன், நேதாஜி ரோடு மற்றும் கோரிப்பாளையத்தில் கண்காணிப்பு கேமராக்கள் பொருத்தப்பட்டன. இவற்றின் மூலம் கமிஷனர் பாலசுப்பிரமணியன் மற்றும் துணை கமிஷனர் ராஜேந்திரன் அலுவலகத்தில் இருந்தவாறே கண்காணித்து, ஒழுங்குப்படுத்தி வருகின்றனர். கூடுதலாக, தமுக்கம், பெரியார் பஸ் ஸ்டாண்ட், காளவாசல் உட்பட 15 இடங்களில் கேமராக்கள் பொருத்த நடவடிக்கை எடுக்கப்பட்டுள்ளது.150 ஆட்டோக்கள் பறிமுதல் :கடந்த மூன்று வாரங்களில் மட்டும், உரிய ஆவணங்கள் இல்லாத 150 ஆட்டோக்கள் பறிமுதல் செய்யப்பட்டன. இதில் 60 ஆட்டோக்கள், அதற்குரிய அபராதங்கள் செலுத்தியதால் விடுவிக்கப்பட்டன. உரிய ஆவணங்கள் இல்லாமல் ஆட்டோ ஓட்டக்கூடாது என்றும் டிரைவர்களுக்கு அறிவுறுத்தப் பட்டது. அபராதம் செலுத்தாத 90 ஆட்டோக்கள் ஆயுதப்படை மைதானத்தில் நிறுத்தப்பட்டுஉள்ளன.மேலும், "லாரி பார்க்கிங் இடங்களுக்கு அருகிலேயே தங்களுக்கு இடம் ஒதுக்க வேண்டும்' என, லாரி ஒர்க்ஷாப் உரிமையாளர்கள் மாநகராட்சி மற்றும் போலீசாருக்கு கோரிக்கை விடுத்துள்ளனர்.

Its a news about traffic issue between Ellis nagar and Periyar busstand. Police department sent a request to corporation and highway department for making new road to connect ellisnagar-periyar bridge and periyar bus stand first platform.
 #78  by mduvignesh
 March 2nd, 2010, 5:29 pm
Hi Madurai makkaley,
I am new to this forum.. Hope to see Madurai progressing fast.

Hi Admin,
Can we split this Madurai Buses and Rails topic into 2 topics Madurai Railway Updates and Madurai Road Updates, so that we can post relavent updates on 2 topics. This is just a request. :thumbup:
 #93  by shivamdu
 March 3rd, 2010, 8:14 am
Image

I don't understand why this process is taking this much time ! It need to be completed asap. Meanwhile they at least need to repair the current road (it is taking 5 minutes to cross that bridge). :bash:
 #105  by templecity
 March 5th, 2010, 6:36 am
Image
Not enough space:Vehicles parked haphazardly on East Veli street, leading to reduced carriage space. :bash:

With growing vehicular movement, one-way is the only way to decongest traffic, say police. But the one-way traffic system introduced on many busy stretches in the recent past appears to be useful only for some traders who park the vehicles in front of their shops, complain motorists and shoppers.

Though there are many roads which have been converted for one-way traffic, the East Veli Street leading to St. Mary's Church road intersection and Vakkil New Street are some classic examples of violation. Right under the watchful eyes of traffic policemen, private shopkeepers park their cars from as early as 9 a.m. and take them out only during lunch or while returning home at night. Some even convert the road as their private garage for more than a day or two, shoppers claim.

As a result, shoppers park their vehicles on the opposite side of the stretch, thus reducing the carriage space. It is highly dangerous to drive vehicles during peak hours, a doctor working in a hospital on Vakkil New Street says.

A school teacher in East Veli Street says that lorry drivers park their vehicles in a haphazard manner and engage in loading/unloading goods.

The East Masi Street is another road where the traffic police remain mute spectators to violations. Only during the movement of senior police officers proceeding to the office of the Commissioner of Police that the traffic police drive away motorists who park their vehicles on the roadside, a merchant near Thermutti alleges.

Select goods vehicles are permitted to be parked right on the West Masi-South Masi street junction, North Veli Street, Workshop Road, Tamil Sangam Road and carry on their activities without any interruption, shopkeepers allege.

The Corporation authorities have been collecting parking fees at many locations. Busy stretches can be identified for which parking fee can be slightly higher. It can be on an hourly basis or the shopping complex/malls can be asked to encourage valet parking facility for owner-driven cars, suggest road users. Some of the hotels on West Perumal Maistry Street are providing space for car parking thus giving space for vehicular movement on the stretch, a police officer points out.

Road digging is going on in many parts of the city. However, in no place a board has been put cautioning road users about the work. Until completion of the work, parking of vehicles should not be permitted on the stretch, a member of Tamil Nadu Chamber of Commerce and Industry says.

Commissioner of Police P. Balasubramanian told The Hindu that additional policemen would be deployed on busy points and appealed to motorists to cooperate with the police.

Source: http://www.hindu.com/2010/03/05/stories ... 180300.htm
 #148  by Madurai
 March 10th, 2010, 3:49 am
Subway, bridge to replace railway gate


S. Sundar

Railway level crossing at Palanganatham in Madurai to be closed from today

Image

Photo: G. Moorthy

Respite soon:The railway level crossing at Palanganatham in Madurai.



MADURAI: The railway level crossing at Palanganatham will be closed from Wednesday to facilitate construction of a subway and road over-bridge (RoB).

The railways has planned to take up the subway work by March 25 after the drinking water, sewerage, telephone and electricity lines are shifted.


The facility was necessitated after the number of vehicles using the railway gate exceeded the one-lakh mark, railway sources said.

The subway, with a width of 7.5 metres and a vertical clearance of 3 metres and meant for light motor vehicles, would be thrown open for traffic by August.

Even our portion of the RoB will be completed by August,” a railway officer said.

The bridge will have two-lane arms on the eastern side of the gate — one each to TVS Nagar and Jaihindpuram —- and a three-lane arm on the western side.

The western arm has been designed to fly over the Tirupparankundram (TPK) Road and project into the road leading to Palanganatham bus stand.


Relief for road users

Both the subway and RoB would provide a great relief to waiting vehicles that spill over to the TPK Road on the western side whenever the gate was closed for train movement, a State Highways official said.

Many proposals were made for the RoB since 2006. The cost, then estimated at around Rs. 30 crore, is expected to go up.

The Highways Department is expected to float the tender for the project in two months after finalising the cost.

The construction work will take at least two years, according to the officials.

http://www.hindu.com/2010/03/10/stories ... 410100.htm
 #150  by shivamdu
 March 10th, 2010, 5:55 am
^^ Great news... Most awaited news for TVS Nagar people. :dance:

They have also plan perfectly to utilize the schools summer holidays. Even if we see the photo, many school children are waiting for the gate to open.

Anybody have RoB proposal diagram? I remember it was released on some news paper few years back.
 #156  by Sundar
 March 10th, 2010, 6:36 am
I struck up in this level crossing many time. It's a big relief. Regarding RoB, is there any alternate road available to connect Thiruparamkundarm road? It's a main connecting road for South madurai peoples. They should need to finish this project as quick as possible... not like Ellis nagar - Periyar over bridge.
 #159  by AwardCity
 March 11th, 2010, 6:46 am
^^ About the same news in Dinamalar Dt:11-03-2010

டி.வி.எஸ். நகர் ரயில்வே கேட் சுரங்கப்பாதை பணியின் போதே மேம்பாலம் அமைக்க திட்டம்

மதுரை டி.வி.எஸ். நகர் ரயில்வே கேட் சுரங்கப்பாதை பணிகளை ஆகஸ்ட்டிற்குள் முடிக்க இலக்கு நிர்ணயிக்கப்பட்டுள்ளது. இப்பணி நடக்கும்போதே, ரயில்வே மேம்பாலம் கட்டுமானப்பணியை துவக்க "நபார்டு' திட்டமிட்டுள்ளது.பழங்காநத்தம் - டி.வி.எஸ்.நகர் ரயில்வே கேட் பகுதியில் ஏற்படும் போக்குவரத்து நெரிசலை தவிர்ப்பதற்காக, மூன்று கோடியே 50 லட்சம் ரூபாய் மதிப்பில் சுரங்கப்பாதை அமைக்கப்படவுள்ளது.


இப்பணி ஏப்.,1ம் தேதி துவக்கப்படவுள்ளது. 22 மீ., நீளம், 7.5 மீ., அகலம், 3 மீ., உயரம் கொண்ட சுரங்கப்பாதையில் சுமோ கார் உயரம் உள்ள வாகனங்கள் மற்றும் பைக்குகள், சைக்கிள்கள் சுலபமாக செல்ல முடியும். கிழக்குப்பகுதியில் அமைந்துள்ள டி.வி.எஸ். நகர் மற்றும் ஜெய்ஹிந்த்புரம் சாலையையும், மேற்குப்பகுதியில் அமைந்துள்ள திருப்பரங்குன்றம் - விருதுநகர் மெயின்ரோட்டையும் இணைக்கும் வகையில் சுரங்கப்பாதை அமையும். சுரங்கப்பாதைக்கான பணிகள் நடக்கும்போது, ரயில் போக்குவரத்தில் மாற்றம் இருக்காது.


ரயில்வே மேம்பாலம்: சுரங்கப்பாதைக்கான கட்டுமானப் பணிகளை ஆகஸ்டிற்குள் முடிக்க இலக்கு நிர்ணயிக்கப்பட்டுள்ளது. இப்பணி நடக்கும்போதே, ரயில்வே கேட்டில் மேம்பாலம் கட்டுமானப்பணியை துவக்க நபார்டு கிராமச்சாலைகள் பிரிவு பொறியாளர்கள் திட்டமிட்டுள்ளனர். இப்பாலம் சுமார் 30 கோடி மதிப்பில், 30 மீ., நீளம், 10.30 மீ., அகலத்தில் அமையவுள்ளது.


டி.வி.எஸ்.நகர் - ஜெய்ஹிந்த்புரம் மற்றும் பழங்காநத்தம் சாலையை இணைக்கும் வகையில் மேம்பாலம் அமைக்கப்படவுள்ளது. பழங்காநத்தம் சிக்னலுக்கு மேல்பகுதியில் மேம்பாலம் அமைவதால் திருப்பரங்குன்றம் சாலையில் போக்குவரத்தில் மாற்றம் இருக்காது. பாலம் கட்டி முடிக்கப்பட்டதும், டி.வி.எஸ். நகர் அல்லது பழங்காநத்தம் செல்வோர் சர்வீஸ் ரோடுகள் வழியாக பாலத்தில் செல்ல வேண்டும்.

^^ About the same news in Dinakaran Dt:11-03-2010 (As it in DMK news paper, they stated its because of MKA as usual :wallbash:)
Image
Image
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39